Trudno jednoznacznie stwierdzić, czy wiadukt nad torami Kolei Węglowej pojawił się z chwilą budowy przedłużnia linii do Wałbrzycha, czy w późniejszych latach. Z pewnością istniał już pod koniec XIX wieku. Wiadukt został prawdopodobnie uszkodzony w maju 1945 r. przez wycofujące się niedobitki wojsk niemieckich. Na przełomie lat 80/90 powstał równolegle do starszej konstrukcji stalowej wiadukt betonowy w ciągu drugiej jezdni. Jednoprzęsłowy wiadukt stalowy o długości 19 metrów i szerokości 10 metrów ...
Trudno jednoznacznie stwierdzić, czy wiadukt nad torami Kolei Węglowej pojawił się z chwilą budowy przedłużnia linii do Wałbrzycha, czy w późniejszych latach. Z pewnością istniał już pod koniec XIX wieku. Wiadukt został prawdopodobnie uszkodzony w maju 1945 r. przez wycofujące się niedobitki wojsk niemieckich. Na przełomie lat 80/90 powstał równolegle do starszej konstrukcji stalowej wiadukt betonowy w ciągu drugiej jezdni. Jednoprzęsłowy wiadukt stalowy o długości 19 metrów i szerokości 10 metrów został rozebrany w 2008 roku w ramach zadania GDDKiA zleconemu firmie SKANSKA. W miejscu starszego wiaduktu zbudowano wiadukt jednoprzęsłowy monolityczny, z betonu sprężonego o nośności 50T, długość 33,6m i szerokość 13,18m, posadowionego na palach za pozostawionymi podporami. Budowa nowego wiaduktu kosztowała 14,5 mln zł. Po oddaniu wiaduktu w 2009 roku przystąpiono w 2010 r. do remontu starszej jezdni, który to remont ukończono w 2011 r. (moose - w oparciu o materiały GDDKiA)
Pokaż więcej
Pokaż mniej