MENU
W1920r niemieckie ministerstwo komunikacji wydało decyzję o budowie w Świdnicy Reichsbahnausbesserungswerk, ponieważ intensywnie rozbudowywano linie kolejowe na Śląsku, a istniejace zakłady o podobnym profilu we Wroclawiu i Gliwicach nie wystarczały. Już w 1922 r. rozpoczęto wznosić kuźnię, acetylownię, stolarnię oraz magazyny drewna. Intensywna rozbudowa nastąpiła w latach 1923-26, gdy zbudowano potężną halę o pow. 37 tys m2 z nowoczesnymi dzwigami. Zbudowano ciepłownię i siłownię z 75 m kominem, posiadaiącym zbiornik wodny o pojemnosci 250 m3 . W czasie II wojny wybudowano szereg baraków mieszkalnych i gospodarczych w których mieszkali jeńcy i robotnicy przymusowi. Pod koniec wojny wyposażenie i park maszynowy został wywieziony przez Niemców. W czasie ewakuacji pozostawione urzadzenia zostały zdemontowane i odtransportowane przez Rosjan na wschód. W takim stanie we wrześniu 1945 r. władze polskie przejeły firme nadając jej nazwę Warsztaty Kolejowe PKP, a w 1948 r. zaklad otrzymał nazwę ZNTK nr 10. W 1951 r. przemianiwany na Fabrykę Wagonów "Świdnica". Nazwa ta obowiązywała do momentu przejęcia przez "Greenbrier Europ". Na zdjęciu wybudowany w 1927r biurowiec firmy.

Dodał: janusz50938° - Data: 2007-01-08 09:47:31 - Odsłon: 5015
Rok 2004


  • /foto/28/28791m.jpg
    1928 - 1930
  • /foto/10166/10166215m.jpg
    1975
  • /foto/3618/3618110m.jpg
    1980 - 1985
  • /foto/333/333942m.jpg
    2010

janusz50938°

Poprzednie: Sklep Vinsar - Armatura sanitarna, technika grzewcza Strona Główna Następne: Kamień pamiątkowy Johanna Christiana Günthera


ragnar | 2007-01-08 13:05:09
Dzięki za wyczerpujący opis, dodałem do opisu obiektu.