Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść



Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

Szyszka
StaSta
maras - Administrator
StaSta
Szyszka
Danuta B.
Danuta B.
Danuta B.
sawa
sawa
Wincenty Miros
McAron
jawc - Administrator
Jan R
Jan R
Jan R
Michał
Michał
Michał
Michał
Michał

Ostatnio wyszukiwane hasła


Lista ostatnio skomentowanych artykułów
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Tytuł (Autor) Komentarzy Ostatni komentarz Data ostatniego komentarza
Artykuł o portalu polska-org.pl w tygodniku WieszCo   (Mmaciek - Administrator) 10 Jar 2020-09-17 15:54:04
Tylko koni żal   (maras - Administrator) 2 cezar56 2020-09-12 22:51:14
Historia kościoła w Pasiecznej   (Łukasz S.) 3 maras - Administrator 2020-09-09 21:04:33
Historia KS Czarni   (Petroniusz (admin)) 4 Petroniusz (admin) 2020-09-08 22:51:06
Lipiński polski Paganini   (maras - Administrator) 2 YouPiter 2020-09-08 09:08:05
Wieś Dziećmorowice   (Petroniusz (admin)) 2 Petroniusz (admin) 2020-09-07 21:56:50
Z cyklu "Z podróży" - wrocławskie ślady   (maras - Administrator) 2 marko 2020-09-02 22:57:10
1 2 3 4 5 6 7 8 9



Lista ostatnio skomentowanych zdjęć.
Kliknij na komentarz, aby na niego odpowiedzieć
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Tony°

Tony (2020-09-18 18:48:06) Teraz liżę rany, bo żeby zrobić zdjęcie musiałem wejść w jeżyny :( Jeszcze parę lat temu z tego punktu rozciągała się znakomita panorama okolicy, a teraz miejsce zupełnie zdziczało.

Petroniusz (admin) (2020-09-18 21:54:18) Ale podjadłeś trochę, przy okazji? :)

Tony (2020-09-19 00:52:50) Niestety nie, może następnym razem :-)



Tony°

radiosahara (2020-09-18 22:36:31) Strzegom w oddali a Ciernie to dzielnica Świebodzic.

Tony (2020-09-19 00:51:49) Rozumiem sugestię, tematem miał być Strzegom, ale 50% kadru zajmują Ciernie, tak więc zmieniam przypisanie.



wito°

Petroniusz (admin) (2013-03-03 22:10:13) Stawiam na "Stary Dworzec" . :)

Krzysiek_2 (2020-09-17 14:33:59) Petroniusz ma oczywiście rację! To jest tzw. Stary Dworzec w Świebodzicach, znajdujący się w innej części miasta. Sądzę, że warto przeredagować podpis pod ryciną.

moose (administrator) (2020-09-17 15:08:50) Krzyśku - przypisania są prawidłowe, to jest podstawa, a opis - to już zostawiamy Witii

wito (2020-09-18 23:13:28) Witja to na kocje pojechał.

Tony (2020-09-19 00:48:35) Ta rycina jest bardzo ciekawa, ponieważ właściwy stary dworzec jest zupełnie w tle. Budynku na pierwszym planie po lewej nie potrafię zidentyfikować, natomiast ciekawy budynek który wygląda jakby miał wieżyczkę to moim zdaniem ten dom - z wieżą ratusza w tle.



Tomasz Lewicki°

Krzysiek_2 (2020-09-18 02:02:23) Zdjęcie jest sprzed 1971 lub 1972 r. Jakoś wtedy usunięto bluszcz ze ścian ratusza.

maras - Administrator (2020-09-18 11:01:12) Ok.



janusz50938°

Krzysiek_2 (2020-09-18 02:02:02) Zdjęcie jest sprzed 1971 lub 1972 r. Jakoś wtedy usunięto bluszcz ze ścian ratusza.

maras - Administrator (2020-09-18 02:09:28) Ok.



Adrian S. - Administrator°

Krzysiek_2 (2020-09-18 01:57:56) Zdjęcie jest z 1974-1975 r. Wskazuje na to czerwony autobus uruchomionej chyba właśnie w 1974 r. linii 31 Wałbrzych - Świebodzice, który miał tutaj swój przystanek końcowy (przedłużenie "31" do Świdnicy nastąpiło chyba jeszcze w 1975 r.).



Adrian S. - Administrator°

moose (administrator) (2007-12-02 20:46:33) Żeby czasem nie przyszło komuś na myśl usunąć tego drugiego zdjęcia - to dwa różne ujęcia.

ragnar - Administrator (2008-10-22 23:04:56) Rany, na tamte czasy to musiała być niezła nowość, dzisiaj pospolite "kible" odnowione nawet, gorzej się prezentują.

Jd. (2008-10-25 12:35:59) To ED70, wytwór NRDowskiej myśli technicznej. Zespół trakcyjny, posiadający tylko miejsca klasy 1-szej oraz zaplecze gastronomiczne umożliwiające serwowanie posiłków. Po zakupie (zakupiono 2 sztuki) wykorzystywany do obsługi relacji Warszawa-Gliwice, później tylko do jazd okazjonalnych - okolicznościowych.

Adrian S. - Administrator (2008-11-27 20:32:34) Pod tym zdjęciem są jeszcze dwa komentarze - jeden Ragnara i drugi Jd. Dlaczego się nie wyświetlają?

Adrian S. - Administrator (2015-01-22 21:41:46) Podmieniłem na większy skan.

Krzysiek_2 (2020-09-18 01:43:22) Byłem na tej uroczystości! Jako 4-letni przedszkolak z pobliskiego, oddalonego ok. 100 m od dworca, przedszkola ZPO "Rafio", wraz ze wszystkimi moimi przedszkolnymi koleżankami i kolegami wyposażonymi w biało-czerwone papierowe flagi, miałem okazję witać ten pociąg. Po latach się dowiedziałem, że przemawiający do tłumu człowiek to niejaki Piotr Jaroszewicz, który w 1965 r. był wicepremierem odpowiedzialnym za przemysł, a "za Gierka" pełnił już funkcję premiera PRL.



Adrian S. - Administrator°

moose (administrator) (2010-12-12 20:21:41) Adrian - to jest wjazd od strony Wałbrzycha, w tle betoniarnia przy Szosie Świdnickiej. Datowanie zdjęcia - góra maks 1965 - reelektryfikacja!

Krzysiek_2 (2020-09-18 01:31:58) Zdjęcie zostało zrobione ze "starego" wiaduktu na Szosie Świdnickiej. Skład opuścił już stację w Świebodzicach i jedzie w kierunku Wałbrzycha. Szkoda, że mimo sugestii moose od dziesięciu lat nie poprawiono datowania tego zdjęcia.



Krzysiek_2°

moose (administrator) (2020-09-17 14:52:00) W ogóle ten peron był zmorą - z uwagi na niespotykane umiejscowienie na łuku (to też ciekawy kontekst historyczny dlaczego tak powstał), gdzie drużyna konduktorska, przy długim składzie wagonowym musiała odchodzić od wagonów na kilkanaście metrów, żeby dać sygnał maszyniście. Przy ulewie, czy śnieżycy - nic przyjemnego.

Krzysiek_2 (2020-09-17 14:58:20) Zwłaszcza dla konduktorów pod krawatami i w półbutach (quasi-lakierkach) z pociągów pośpiesznych z Gdyni lub Warszawy.

SP32 (2020-09-17 23:38:12) Eee, to dzisiaj wszystko jest problemem! Drużyna konduktorska przy długich składach jeszcze w latach 80 - tych miała 3 - 4 osoby, a odjazd obstawiał jeszcze dyżurny peronowy. Pamiętam tę stację z podróży z mamą na zakupy (była opinia, że w mieście jest dobre zaopatrzenie w sklepach) i utkwiło mi w pamięci tylko bardzo wysokie zejście ze składu na peron, ponieważ tabor był pochylony w łuku.



maras - Administrator°

dariuszfaranciszek (2020-09-17 09:47:26) Z dawnej bramy wjazdowej została tylko część z furtką

maras - Administrator (2020-09-17 10:01:15) Dzięki.


1 2 3 4 5 6 7 8 9